Élet Észak-Írországban

Terítéken: életem napjai.

In English

Nincs megjeleníthető elem

2008.10.27. 22:05 Pillangom

Összefoglaló: az első 10 nap

A lustábbaknak, az elfoglaltaknak, a kevésbé irodalmi beállítottságúaknak, akiknek, akik nem érdeklődnek annyira mélyen, de azért szeretnék tudni, hogy nagyjából mi történik, íme egy remélhetőleg elég rövidre sikeredett összefoglaló.

Szállás:

1 hétig laktam abban a lakásban, amit még itthonról szerveztem, több fiatal béreli együtt, ők hosszú távra. A város szélén volt, a busz 2 euró, és több, mint 1 óra a központig. Sajnos itt egyáltalán nem volt fűtés, épp elromlott.

Utána rátaláltam a végleges helyemre sok keresés után, ahova azonban csak nov. közepén költözhetek be. Ez is arrafele van, mint az előbb említett, nagyon olcsó, 280 euró egy hónapra, és csak magyarok laknak egyelőre a házban.

Addig, amíg nem költözhetek oda be, addig egy kis faluban, egy panzióban lakom, ami 140 euró egy hétre, de reggelit és vacsorát is adnak. Sajnos itt ír szokás szerint csak reggel-este fűtenek, hogy spóroljanak a fűtéssel. Egy ír család vezeti, igazi ír angolt beszélnek, úgyhogy gyakorolhatok.

Munka:

Az első napokban bejártam jó pár állás-közvetítő céget, de igazából itt az a szokás, hogy mindenhova interneten kell jelentkezni, úgyhogy sokat vagyok itthon a hidegben, és önéletrajzokat küldök mindenfelé. Múlt pénteken voltam az első interjúmon, vissza is mehetek majd a 2. körre az interjúztató szerint, majd a héten hívnak, hogy mikor.

Csinálok olyan önéletrajzot, amivel a kereskedelembe tudok jelentkezni (igen, hamis adatokkal :) ), ezeket majd személyesen viszem el az egyik bevásárló központba, ami a végleges helyemhez lesz közel. Karácsony előtt keresnek embereket.

Egyéb:

Az idő nem olyan vészes, eddig 3 napon esett az eső, a többi napon szép napos idő volt, bár nem túl meleg, de meg nem mondom, hány fok. Az átmeneti kabát elfért rajtam mindenesetre.

Az ír angol nehéz, teljesen más a kiejtésük, mint bármelyik más általam ismert akcentusnak, különösen a kevésbé iskolázott embereket nehéz megérteni.

Találkoztam már magyarokkal és külföldiekkel egyaránt, de az írek is nagyon segítőkészek, sokkal inkább, mint vártam volna tőlük.

Voltam a tengerparton, a Guiness-múzeumban, templomban, és Dublin nagyon-nagyon sok helyén! :)

Képek:

Dublin, 0. nap
Dublin, 1. nap
Dublin, 2. nap
Dublin, 3. nap
Dublin, 5. nap
Dublin, 6. nap
Clinstown
A középkori Dublin részei

 

Szólj hozzá!

Címkék: .összefoglalók.


A bejegyzés trackback címe:

https://dubliner.blog.hu/api/trackback/id/tr62735392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása